Saturday, October 22, 2011

[ Bila Hati Dah Sayang ]

Betul kata pepatah ''Bila Hati Dah Sayang Apa Yang Dia Buat Pun Kita Terima''
kan ? :) hmm ini bukan lah hanya kisah saya sorang, saya rase ramai kot yang pernah rase macam nie.ala biasa lah adat bercinta kan ? kata orang lagi ''dah sayang semuanya nampak baik'' betul ta?ahahha :DD

BACK TO TOPIC (!) 

hidup saya yang dulu dan sekarang, memang sangat berbeza
yang dulu kisah yang dulu dan sekarang kisah yang sekarang
saya sangat bersyukur dengan apa yang saya miliki sekarang
baik buruk saya terima seadanya :)
siapa saya untuk dapat yang lebih perfect dah sempurna? 
saya pun ade kekurangan dan perlu di baiki
hanya dengan pasangan saya yang memahami,sabar,ikhlas itu sahaja yang boleh
membuatkan saya rase sangat sempurna.
tapi walaupun kadang-kadang kita bahagia,gembira ada jugak duka yang datang
itu adat orang bercinta kan ?
inilah di katakan lumrah hidup
kalau kita hidup hanya untuk kebahagiaan dan gembira
bukan lah hidup namanya, kerana ape? kerana kita tak dapat merasai
kesemua perasaan yang ada pada diri yang telah allah anugerahkan kepada kita
jika kita terlalu gembira dan senang mungkin kita tidak akan beringat dan tidak bersyukur
dengan apa yang kita ada. 

| yurp memang kisah saya yang dulu, saya seorang yang berbeza
karakter saya yang dulu tidak sama macam yang sekarang,
mana-mana lelaki yang pernah kenal saya lebih dari seorang kawan mereka akan tau siapa saya,
tapi berbeza lelaki yang saya kenal sekarang, saya tidak macam dulu,
saya lebih menjage hati dea, belajar untuk turun ego demi dea,jadi yang lebih baik,bersabar,setia,jujur,
dengar apa yang dea nasihat,jauhi apa yang dea larang. senang kata ikut jea apa yang dea suruh.
tapi adakah semua yang saya buat nie akan di balas dengan apa yang saya lakukan ?
dulu bagi saya cinta nie hanya datang dan pergi
kata pepatah ''patah tumbuh hilang berganti'' 
itulah yang saya fikir dulu *walaupun memang betulkan*
tapi saya sendiri pelik dengan perubahan saya sekarang
yang serius dalam bercinta. adakah dea jugak serius dengan saya? *soalan dari hati*
saya sayang lelaki yang bernama MUHAMMAD NUR AZWAN B.MAZLAN
nama yang sememangnya terpahat di dalam hati. *hanya nama itu sahaja*
saya bersyukur kerana hubungan kami sudah terjalin 8bulan 6hari
walaupun baru sahaja 8 BULAN tapi saya merasa sangat bersyukur :')
macam-macam rintangan/halangan/godaan/cabaran yang kami tempuh selama 8bulan lebih nie
dari situ kami kenal diri masing-masing,
ada duka ada lara ada gembira ada bahagia.
''awk.. apa pun awak , siapa pun awak bila sekali saya dah berjanji yang saya akan mencintai awak
saya akan terus mencintai awak selagi hati ini ada terukir nama awak.
hargai lah saya orang yang mencintai awak, sayangilah saya seperti mana saya menyanyi awak'' 
-kerana saya akan menyanyangi awak mencintai awak dan hargai awak sepatut-patutnya- |


- Bukit Cherakah -


- PWTC -

:))))

No comments:

Post a Comment